Nieuwe huisstijl AW Groep

Wat is er veranderd?

Met de ingang van 2022 heeft AW Groep een nieuwe uitstraling gekregen. De organisatie heeft het afgelopen jaar gewerkt aan het toetsten en aanscherpen van de missie en visie van het bedrijf. Eén van de bevindingen was dat er behoefte was aan een herkenbaar en duidelijk merk. Dit heeft geleid tot een nieuwe huisstijl, maar wat is er concreet veranderd?

Nieuw logo

Het beeldmerk, de kleurstelling en typografie van de huisstijl zijn vernieuwd. Het voormalig vierkante logo is veranderd in de zogenoemde ‘upcycle bol’. Deze bol symboliseert de aarde die AW Groep, zo luidt het in haar missie: ‘elke dag een stukje mooier en blijer wil maken’. De ‘upcycle’ staat voor de opwaarts bewegende spiraalvorm in het logo en herinnert eraan dat men deze aarde niet langer uit kan blijven putten, maar dat er juist waarde aan toegevoegd moet worden. Wat de kleurstelling betreft wordt er gekozen voor meer uniformiteit. Waar eerst een aantal bedrijven binnen de groep een aparte kleurstelling hadden, zal met de ingang van 2022 de standaard voor al het materieel en verdere uitingen ‘groen’ en ‘blauw’ zijn. De nieuwe huisstijl heeft eveneens geresulteerd in een compleet nieuwe website.

Wijziging in handelsnamen en nieuwe divisie

Naast een nieuwe uitstraling wijzigen er ook twee handelsnamen binnen de groep. Wat voorheen AW Vessies Infra was (sinds 1998 deel van AW Groep), wordt in het vervolg AW Infrabouw genoemd en wat eerst AW Rijneveld Infra was (sinds 2016 deel van AW Groep), verandert in AW Onderhoud. ‘Het zijn enkel de handelsnamen die wijzigen, alle overige bedrijfsgegevens blijven ongewijzigd. Voor onze klanten verandert er dus helemaal niets’. Zegt Ad Wijnhout directeur en eigenaar van AW Groep. ‘De wijzigingen zijn bedoeld om nog duidelijker te laten zien wat we doen. De bedrijven zijn gespecialiseerde divisies die gezamenlijk AW Groep vormen; totaaloplosser voor de buitenruimte.’ De handelsnamen: AW Groen & Natuur en AW Grondstoffen blijven ongewijzigd. Ook is er een nieuwe divisie genaamd AW Kenniscentrum toegevoegd, specifiek opgezet om de steeds toenemende ontwerp- en engineeringactiviteiten in onder te brengen. Dit brengt het totaal aan divisies binnen AW Groep op vijf. Vernieuwd en klaar voor de toekomst gaat AW Groep het nieuwe jaar in.